MENU

Jak na dobré logo?

Logo společnosti utváří první dojem. Zároveň musí vyvolat tu správnou asociaci ve spotřebitelově mysli.

Základní dělení je na obrazové (Mercedes), textové (eBay) a kombinované (Pepsi).

1. Obrázkové – Ilustrový symbol, který je lehké rozpoznat. Znázorňuje předměty, které známe. Např.: Puma.

2. Abstraktní – Nereprezentuje nic konkrétního a není lehce rozpoznatelné. Např.: Nike.

3. Typografické – Tvořeno pouze názvem. Volně stojící slovo nebo skupina několika písmen. Např.: Google a SONY.

4. Jedno písmeno/iniciály – Ztvárnění nejčastěji počátečního písmena názvu značky. Např.: McDonalds, Uber a Beats.

5. Kombinované – Kombinují jak symboly, tak typografii.

 

Výběr barvy

Výběr barvy je velmi důležitý. Barvy působí na člověka z psychologického hlediska různě. Např. červená je aktivní až agresivní, představuje lásku i nebezpečí (Red Bull). Žlutá je šťastná a svěží, otevřená i harmonická (IKEA). Modrá vzbuzuje důvěru a profesionalitu.

 

Písmo

Typ písma stejně jako barva vyvolává různé emoce. Každé písmo má svůj osobitý tón. Advokáti musí mít seriózní a silný font, naopak obchod s bonbóny může zvolit více hravý. U kombinovaného loga musíme myslet na sjednocení se symbolem.

 

5 znaků dobrého loga:

  1. Velikostně flexibilní
  2. Čitelné i v černobílém provedení
  3. Má jasný a zapomatovatelný vzhled
  4. Je nadčasové a univerzální
  5. Odráží hodnoty byznisu

 

Víte že?

Výzkum společnosti Verify Netherlands zjistil, že abstraktní loga správně poznalo 74,8 % respondentů oproti 56,1 % u sugestivních motivů. Konkrétní symboly jsou většinou mnohem složitější a mnohem obecnější. Naopak abstraktní tvar je více jedinečný.

Leave a Comment!

You must be logged in to post a comment.
„Žádný člověk není tak bohatý, aby mohl koupit svoji minulost.“ Oscar Wilde