Víte že?
Billboardy v České republice jsou nejpočetnější skupinou tzv. „out of home“ reklamy a tvoří až 50% z celkového „koláče“.
10 tipů pro lepší billboard:
- Zajímavá ilustrace, která vzbudí zvědavost
- Vyhýbat se klišé
- Dost prostoru pro logo
- Krátká slova
- Vyvolat emoce
- Maximálně 7 slov
- Kontrastní pozadí
- Dostatečně veliké písmo (20 cm – čitelnost na 10 m, 40 cm – čitelnost na 50 m, 90 cm – čitelnost na 90 m)
- Velká a malá písmena
- Bezpatkové písmo
Barva
Velmi důležitou roli hraje i barva. Každá barva má všeobecně danou svou charakteristiku a s ohledem na naši cílovou skupinu bysme měli zvolit i správné barvy. Až 85% nakupujících považuje barvu za hlavní důvod k nákupu produktu.
Příklady kontrastních barev pro billboard: černá-žlutá, černá-bílá, žlutá-černá, modrá-bílá,…
Grafické podklady
Co je důležité nakonec? Jak připravit správné podklady! Grafické podklady se standardně dodávají v měřítku 1:10, spad 5 mm z každé strany, barevný formát CMYK, fonty převedeny do křivek a rozlišení 300 DPI.
Navíte-li si rady, kontaktujte naše grafiky a rádi vám billboard připravíme.