MENU

Jak na dobrý billboard?

Víte že?
Billboardy v České republice jsou nejpočetnější skupinou tzv. „out of home“ reklamy a tvoří až 50% z celkového „koláče“.

10 tipů pro lepší billboard:

  1. Zajímavá ilustrace, která vzbudí zvědavost
  2. Vyhýbat se klišé
  3. Dost prostoru pro logo
  4. Krátká slova
  5. Vyvolat emoce
  6. Maximálně 7 slov
  7. Kontrastní pozadí
  8. Dostatečně veliké písmo (20 cm – čitelnost na 10 m, 40 cm – čitelnost na 50 m, 90 cm – čitelnost na 90 m)
  9. Velká a malá písmena
  10. Bezpatkové písmo

 

Barva

Velmi důležitou roli hraje i barva. Každá barva má všeobecně danou svou charakteristiku a s ohledem na naši cílovou skupinu bysme měli zvolit i správné barvy. Až 85% nakupujících považuje barvu za hlavní důvod k nákupu produktu.

Příklady kontrastních barev pro billboard: černá-žlutá, černá-bílá, žlutá-černá, modrá-bílá,…

Grafické podklady

Co je důležité nakonec? Jak připravit správné podklady! Grafické podklady se standardně dodávají v měřítku 1:10, spad 5 mm z každé strany, barevný formát CMYK, fonty převedeny do křivek a rozlišení 300 DPI.

Navíte-li si rady, kontaktujte naše grafiky a rádi vám billboard připravíme.

Leave a Comment!

You must be logged in to post a comment.
„Žití, to je největší umění na světě, neboť většina lidí pouze existuje.“ Oscar Wilde